YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

poniedziałek, 18 marca 2013

Ananas do góry ogonem

Miałam ochotę na ananasa. A moja ochota na coś do jedzenie nigdy nie może czekac. Więc poszłam i kupiłam. Ale to nie koniec. Miałam też ochotę na coś słodkiego. Przez moją głowę przemknęła intrygująca  myśl ciasta ananasowego. I natychmiast, w tej samych chwili przypomniało mi się zdjęcie gdzieś znalezionego w sieci ciasta z najpiękniej ułożonymi ananasami wszech czasów. No więc co dalej ? Już łatwo się domyślic. Przepis na ciasto ucierane raz :D Mleko w moim przepisie zastąpiłam sokiem z ananasa, żeby coś tego posmaku jednak było i już :D



Czego użyłam
  • 4 jajek
  • pół szklanki brązowego cukru
  • ok. 200g mąki, ja daje coś koło szklanki, trochę w tą, trochę w tą, sprawdzam konsystencję
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół kostki masła (ok. 170g) MIĘKKIEGO !
  • ok. 7 łyżek soku z ananasa
  • plastry ananasa





  • jajka i syrop ananasowy zmiksowałam do połączenia
  • przesiałam i wymieszałam w jednej misce suche składniki
  • dodałam do masy jajecznej razem na przemian z mięciutkim masłem
  • zmiksowałam
  • tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia
  • wyłożyłam odsączone ananasy
  • wylałam ciasto do blachy
  • włożyłam do 180 stopni na ok pół godziny
  • po wyjęciu dokładnie ostudziłam, blachę przykryłam talerzem, odwróciłam i delikatnie zdjęłam papier




1 komentarz:

Powiedz, co o tym sądzisz :)