YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

piątek, 22 marca 2013

Włoski koniec tygodnia, włoski odpoczynek

Bez zbędnych słów, każdy wie o czym mówię...
Pizza z mozarellą, pieczarkami, ananasem i sosem pomidorowym.



  • 200g mąki pszennej
  • 100g mąki wyższego typu, np. orkiszowa (u mnie pszenna z pełnego przemiału czyli razowa)
  • 2 pełne łyżki oliwy z oliwek (+ trochę oliwki do polania dłoni by nie podsypywac mąki przy wyrabianiu ciasta +trochę do posmarowania ciasta przed nałożeniem sosu by była bardziej chrupiąca)
  • 170g wody
  • 3g drożdży suchych lub ok 8g świeżych rozrobionych wcześniej w zaczynie
  • łyżeczka soli

  • wrzucacie wszystkie składniki do miski (tak, łącznie z drożdżami. jeśli macie świeże, to tak jak wspominałam rozróbcie je wcześniej i dopiero dodajcie jako zaczyn) i mieszacie. 
  • kiedy wszystko ładnie się połączy to wyrzucacie na blat i wyrabiacie. może byc trochę luźne, lepkie, ale jak już wspominałam lepiej posmarowac dłonie oliwką niż dosypywac mąki. 
  • wyrobione wkładamy do miseczki, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na dobrą godzinę w milutkie, cieplutkie miejsce tak by dosłownie zwiększyło swoją objętośc. 
  • po tym czasie przekłądamy na blachę, palcami nadajemy mu kszałt i w tym momencie moja rola się kończy. możecie użyc tego, na co macie ochotę. ja mogę pomóc z sosem, który kiedyś już tutaj podawałam, bo zawsze ciasto i sos do pizzy robię z jednego zaufanego przepisu: klik



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powiedz, co o tym sądzisz :)