YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

wtorek, 5 lutego 2013

Czerwone, beżowe, brązowe, zielone czyli wegeobiad na kolorowo

Dzisiaj nostalgia. Ponura pogoda. Ponury humor. Ponury dzień. Przynajmniej w kuchni zawsze kolorowo. Też macie tak, że czasem tylko jakieś dobrze wyrośnięte ciasto lub pięknie pachnące danie przywraca w Was chęci do wszystkiego ? Ja tak mam bardzo często. Na przykład dzisiaj...
Więc zapraszam Was na bardzo kolorowe, bardzo pachnące, bardzo apetyczne i bardzo bardzo syte razowe spaghetti z ciecierzycą w pomidorach i czosnkowym szpinakiem

Przygotujcie (u mnie 2 porcje)



  • pół opakowania razowego spaghetti
  • puszka pomidorów (ja dałam puszkę w której pomidory są w całości ale możecie dac też takie, które są już pokrojone, to bez znaczenia)
  • pół opakowania świeżego szpinaku (nie mam pojęcia ile to będzie przeliczając na szpinak mrożony, bo nigdy takiego nei używam)
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy do szpinaku + 1 łyżkę oliwy do makaronu
  • oregano, bazylia (u mnie świeża- najlepsza), sól i pieprz
  • ok. szklanka już ugotowanej ciecierzycy





Co robicie ?
  • najpierw gotujecie ciecierzycę ( jak ? tutaj macie wszystko:klik)
  • wrzucacie pomidory do garnuszka, który wcześnie chlapiecie troszeczkę wodą, by nic nie przywierało i gotujecie co jakiś czas mieszając, bez pokrywki
  • rozgrzewacie oliwę na patelni, wyciskacie czosnek i wrzucacie szpinak dusząc go jakieś 10 minut, ale to jest max, nie chcemy, żeby wyszła nam papką. zdejmujecie z ognia
  • kiedy z pomidorów wyparuje większośc wody dodajcie ugotowaną ciecierzycę i duście jakieś 5 minut.
  • w tym czasie ugotujcie makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu
  • pod koniec gotowania sosu dodajcie do niego przyprawy, krótko zamieszajcie
  • makaron na talerz, lejecie sosem, na to szpinak. możecie posypac posiekaną bazylią lub serem żółtym. 
BON APETIT ! : )


Do akcji Warzywa Strączkowe - edycja zimowa