YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

wtorek, 5 lutego 2013

Ciasteczkowo, ciągle zdrowo

Kto powiedział, że wszystko, co słodkie, musi byc niezdrowe ? To nieprawda !
A udowodnię Wam to dziś zdrowymi ciasteczkami owsianymi, do których możecie dodac co tylko Wam się podoba i w czym gustujecie. Ja pokażę Wam dziś moją wersję, utworzoną całkowicie "na oko". Może się Wam spodoba, wypróbujecie, a potem sami będzie tworzyli swoje : )

Potrzebujecie:
  • 1 szklankę płatków owsianych
  • 1 szklankę mąki (u mnie pszenna razowa)
  • ok. 150g masła
  • 1 jaja
  • ok. 50g cukru (u mnie brązowy)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki sezamu
  • 2 łyżki migdałów, zmielonych, startych, jak wolicie
  • ja dodałam jeszcze 2 łyżeczki ricotty i 2 łyżeczki domowego masła orzechowego, gdyż zostały mi one ze śniadania i nie mogłam patrzec jak się marnują ; )
Co robicie:
  • topicie masło w garnuszku
  • kiedy będzie już płynne dodajecie cukier i topicie jeszcze chwilkę, by całośc była kleista, ale nie za długo, żeby nie zrobił Wam się z tego karmel
  • dosypujecie płatki owsiane i je również "prażycie" krótką chwilkę
  • studzicie wszystko. teraz to najlepiej wynieśc na balkon i zimne w kilka minut : )
  • mieszacie suche składniki w jednej misce i ricottę z masłem w drugiej
  • wystudzone masło wlewacie do mąki, mieszacie, dodajecie jajo, mieszacie, dodajecie ricottę, mieszacie
  • wykładacie łyżką na papier do pieczenia
  • wkładacie do piekarnika na 160 stopni na około 25 minut
  • po wyjęciu odkładacie do wystudzenia


 
    suche składniki. . . . . . . . . . . . . . . . .ricotta z masłem orzechowym
    Gotowa konsystencja ciastek, będzie dośc płynna







Ciasteczka siedzą w piekarniku i UWAGA ROSNĄ gdyż dodaliśmy proszku, więc nakładajcie je w pewnych odległościach od siebie, nie ściśnięte.




 MNIAM !



Przepis leci do akcji:Ciastka na jeden kęs
Ciastka na jeden kęs - NAGRODA